Mitas op de EIMA met nieuwe mobiele app voor bandendruk en breed assortiment producten

mitas_eima
Praag, 2 november, 2016 – Op de EIMA beurs in Bologna, zal Mitas, onderdeel van Trelleborg Group, de nieuwste producten tonen uit het agrarisch assortiment waaronder, Agriterra flotationbanden, VF HC 2000 (voor Tractoren met veel vermogen) en naast gewone tractorbanden ook banden voor gemeentelijke inzet. Van 9 t/m 13 november zal Mitas op stand A1 in Hal 14, deze belangrijke innovaties presenteren.
Pavel Kott, product manager voor Mitas landbouwbanden, zegt: "Een van de hoogtepunten van onze aanwezigheid op de EIMA, zijn de Agriterra flotationbanden. Ontworpen om te voldoen aan de specifieke behoeften van de landbouwers. Mitas Agriterra banden leiden tot hogere opbrengsten dankzij minder bodemverdichting door een lagere druk per cm².“

Landbouwband met staalgordelconstructie

Een van de belangrijkste voordelen van de Agriterra flotationbanden zijn de lage operationele kosten en de positieve invloed op het brandstofverbruik. De staalgordelconstructie zorgt voor een hoger draagvermogen, stabiliteit bij (hoge) snelheden van meer dan 30 km/h en hogere  weerstand tegen inrijdingen. Het loopvlak is voorzien van een relatief brede ruimte tussen de nokken ter verbetering van de zelfreinigende eigenschappen. Dankzij een perfect profieldesign hebben de Mitas flotationbanden een 11% groter contactoppervlak dan andere premium concurrenten en 22% groter dan de concurrent met tractorbandenprofiel. Mitas biedt thans 14 verschillende maten flotation radiaalbanden aan.

Kott voegt toe: “We begrijpen de complexiteit van het werk in de landbouw, naast betrouwbare banden willen we het de boeren gemakkelijker maken tijdens hun dagelijkse werkzaamheden. Daarom hebben we een mobiele app ontwikkeld voor de juiste instelling van de bandenspanning”.

Op de EIMA, zal Mitas een nieuwe mobiele bandenspannings app voor Android,  iOS-apparaten en Windows-telefoons introduceren. Met de nieuwe app kunnen boeren gemakkelijk de juiste bandenspanning vinden om de beste resultaten in het veld en op de weg te bereiken. Meer informatie zal volgen voorafgaand aan de EIMA beurs.

Andere producten op de beurs zijn:

Banden voor tractoren met hoog vermogen

Mitas VF HC 2000 banden zijn ontworpen voor tractoren met veel pk’s. Het gamma omvat nu vier maten, in de toekomst wordt dit nog uitgebreid. Het belangrijkste voordeel van de Very High Flexion band is; dezelfde bandenspanning bij verschillende snelheden. Het grotere contactoppervlak van de VF leidt tot minder bodemverdichting en toegenomen mobiliteit onder moeilijke en natte bodemomstandigheden.

Hoger draagvermogen in het segment 70-serie

Met de Mitas HC 70, een nieuwe aanpak van de 70-serie, brengt Mitas een high-performance band op de markt, ontwikkeld voor trekkers tot 180 pk. De HC 70 biedt hoog draagvermogen, rijcomfort en minder structuurbederf. De Mitas HC 70 is flexibel, waardoor het geschikt is voor een brede toepassing. Op de EIMA beurs is de Mitas 480/70R34 HC70 te zien.

HCM (Municipal) banden voor verschillende toepassingen

Mitas High Capacity Municipal (HCM) banden zijn ontwikkeld voor gemeentelijke inzet. Het is een universele band geschikt voor inzet op verschillende terreinen en voor montage op verschillende machines in diverse toepassingen. Een uniek trapsgewijs opgebouwde profielnok  zorgt voor een uitstekende tractie in sneeuw, modder en natte omstandigheden en beschikt bovendien over optimale zelfreinigende eigenschappen. Het assortiment HCM banden omvat nu vijf maten: 400/80R28, 440/80R24, 440/80R28, 480/80R38 en de nieuwe 540/80R38, welke te zien zijn op de Mitas stand gedurende de beurs in Bologna.

Voor meer details over onze producten nodigen wij u uit op onze stand om daar met de experts van Mitas te spreken. Stand nr.: A1 Hal 14 op EIMA te Bologna, Italië, gehouden van 9  t/m 13 oktober.